Barn som tror att de "inte har en mattehjärna" är objektivt eller rent av subjektivt uteslutna från många utbildnings- och karriärmöjligheter. Tyvärr hade detta i de flesta fall kunnat förhindras helt om barnet hade fått ordentligt stöd i tid. Dock har lärare ofta inte tillräckligt med kapacitet att stödja varje barn i klassrummet individuellt, och specialpedagoger är överbokade eller, i vissa regioner, inte alls tillgängliga.
Vi tror att denna situation kan förbättras avsevärt med hjälp av teknik. Vi tycker att det är oerhört givande att ägna vår expertis och erfarenhet åt en så viktig fråga. Genom att bädda in vår utbildningsmetodik i världsklass i ett digitalt verktyg kan vi nå alla klassrum och hem.
Michal är en serieentreprenör med över 20 års erfarenhet av digitala verksamheter. Hans bakgrund kombinerar djup teknisk kunskap med affärsfärdigheter som bevisats genom flera exit. Han är också offentlig talare och skribent på ämnet konceptuellt tänkande inom mjukvarudesign.
Renata har undervisat läsning, skrivning och matematik till barn med särskilda behov i mer än 30 år. I sin praktik som specialpedagog har hon uppnått fantastiska resultat även med barn med grova inlärningssvårigheter. Hon har också skrivit flera publikationer om ämnet.
Till de ursprungliga grundarna tillhör också Michal Zwinger, Šimon Rozsíval, Marek Lisý och Veronika Pavlíková.
Karina Batat är specialist på implementering av innovation och digital kultur i skolor från Israel. Hon är grundskollärare och pedagogisk mentor. Sedan 2015 är Karina chef för Beta School – den israeliska FCL, och ledande ambassadör vid FCL Network. 2022 gick hon med i START, divisionen för teknisk innovation och ICT systemadministration på Israels utbildningsministerium. Hon tror att utmaningen med utbildning i den digitala eran är att förvandla den digitala revolutionen till digital evolution.